vrijdag 22 maart 2013

Durf te vragen #3

Ja, daar ben ik wederom met een vraag... :-) 

Ik probeer mezelf het haken aan te leren, maar heb nogal moeite om de draad op een gelijke spanning te houden... (snappen jullie wat ik bedoel???). Mijn moeder gevraagd, die houd de draad tussen wijs-en middelvinger, hoe doen jullie dat??

Stomme is dat het me met de Zpagetti beter lukt...

En dan gelijk nog een 2e vraagje: heeft iemand van mij een (heel eenvoudig) patroontje van bijvoorbeeld een plat hartje of bloemetje of rondje of iets dergelijks??? Ik kreeg een lief setje van Baboesjka poppetjes, maar die zijn bol. Ik dacht eerst maar eens plat te beginnen...

Alvast bedankt!!!

12 opmerkingen:

  1. Ik haak met de draad over mijn wijsvinger en om mijn pink heen gewikkeld ( hoop dat je het zo snapt ) ook wel lastig om uit te leggen :) Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Www.handwerkles.nl staat een duidelijke uitleg van een hartje :)

      Verwijderen
  2. Ik hou de draad ook tussen wijs en middelvinger en op het blog van attic24 staan hele duidelijke patronen van hartjes en bloemetjes. Groetjes berber

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op het blog van By MiekK staan ook hele duidelijke haaklessen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou niet starten met rondjes ofzo
    Een granny square is dan weer wel heel plezant !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof niet dat kik er veel van snap....;)
    En bloemen haken gaat goed als je kijkt op youtube, volop patroontjes hoor.
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://www.youtube.com/watch?v=T5CXMkD2tH8

    en nog heel veel andere filmpjes !! zo heb ik ook een aantal dingen geleerd

    succes :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met de filmpjes op youtube van Handwerkles heb ik ook veel geleerd! Het strak houden van de wol was voor mij ook een raadsel in het begin. ik trek het nu zelf aan en houd het tussen mijn pink, ring en middelvinger vast. Gewoon heel veel oefenen en dan word je steeds beter, zo gaat het hier ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zal eens even wat mailen

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaaaaaaaaa nou Elise, je vraagt het aan de goede ..moi..kan je niet helpen, want ik kan nog zelfs geen haaknaald vast houden, laat staan met een draad erbij.
    Ongetwijfeld zullen de lieverds hieboven me jou op weg helpen.
    Succes he.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik houd de draad ook tussen duim en middelvinger, maar draai hem dan ook nog 1 keer om mijn ringvinger. Toch blijf ik het ook lastig vinden om mooi gelijkmatig te haken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon veel oefenen! Dan gaat het vanzelf beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!