zondag 7 april 2013

Post en wolletjes

Gisteren een heel erg leuke dag gehad!! Nog voordat ik met Erica richting Seattle ging, kreeg ik nog post van Reggie van De Graasj. Zij organiseerde een swap (nog steeds) en vroeg om lapjes, waarna zij weer iets terug zou sturen. En ik kreeg gisteren mijn envelop met heel veel leuke spulletjes!!! Kijk maar eens mee:



Ik kreeg een lief kaartje met daaraan een knijpertje met rood-wit-blauw lint, een heerlijke zeep, een sleutelhanger met gehaakt bloemetje en hartje, een "oranje" hanger (die ga ik met Koninginnedag hier zeker gebruiken!!) en 2 klosjes met Reggie's eigengemaakte draad!!! Thanks Reggie!!!

En toen, op naar Seattle!! In de stromende regen gingen we op pad. Zo langzamerhand begint het te wennen, die regen hier... :-) 

Eerst gingen we naar een klein winkeltje, waar het helaas ook erg prijzig was... Wel een mooie wol gevonden, dus 3 bolletjes daarvan meegenomen. 
Een fotootje van deze winkel.

Daarna door naar de andere kant van Seattle, een half uurtje verder rijden. Een grotere winkel, Seattleyarn.com, met ook veel meer keuze!! En een stuk voordeliger dan de eerste winkel!! Hier vond UK zoveel leuke wol, dat ik op een gegeven moment maar weer wat terug heb gelegd... Zou anders wel heel veel geld kwijt zijn geweest... :-) Wel ook nog 2 knopen gekocht voor iets waar ik al mee begonnen was, maar dat zien jullie hier vast nog wel eens...

Een foto van de gekochte wol en knopen:

Met de wol linksboven ben ik gisteravond meteen aan de slag gegaan! Ik heb 2 van deze bollen, misschien bewaar ik er 1 voor als ik kan haken...
Rechtsboven is een dikke, brede wol. In de winkel hing er een sjaal van, misschien lukt het mij een tas hiervan te maken??
Linksonder een lekkere zachte dikke wol, hiervan wil ik een sjaal maken voor het najaar.
Middenonder ook een veelkleurige wol, met veel groen en bruin (vind dit zelf mooie kleuren)
Rechtsonder de knopen voor een al liggend projectje.

De wol met groen en bruintinten kochten we in van die opgerolde strengen, wat ik niet handig vind... Deze hebben we zelf tot "normale" bollen gemaakt... Zie onder, ook het verschil van de kleuren in 1 bol.


Binnenkort zal ik wat vertellen over het leven hier met daarbij een paar foto's. De foto's van gisteren zijn niet mooi geworden vanwege de grijze donkere luchten en de vele regen...

11 opmerkingen:

  1. Oh ik vind dat zo tof, die winkels overal
    Ik vind een andere stad al tof, een ander land ,
    Maar een ander werelddeel, daar vind je precies toch weer helemaal andere dingen
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie wol! Klinkt als een leuk dagje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk heb je het gehad en wat een fijn verslag weer. Zit lekker mee te genieten met je .
    Supermooie wol ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt gezellig enne mooie spullen gescoord zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan!

    Wat handig zo'n Garen Opwinder....hoe werkt dat precies? Word helemaal opgewonden van nieuwsgierigheid...

    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het houten rekje klap je eerst in elkaar zodat je de streng wol er omheen kunt leggen. Daarna valt het rekje als een soort paraplu uit elkaar, zodat de streng wol er strak omheen hangt. Je neemt het begin van de wol, haalt dit door enkele metalen ringen aan het witte geval heen (geen idee hoe dat heet...), zet de "klos" erop, en dan flink draaien aan de slinger. Ze zei dat ze die dingen ook verkocht, maar heb geen idee wat de prijs ervan is...

      Verwijderen
  6. Bedankt voor de uitleg!
    Misschien ga ik hier eens op zoek naar dat witte geval, want bij het maken van het bakkerskoord moet je steeds het garen onder spanning opdraaien.... Ik draai me een hoedje, hihi..
    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan Jeanet van het blog "Blij dat ik brei" je meer vertellen??? Staat wel in mijn leeslijst.

      Verwijderen
  7. Wow wat een mooie kleuren heb je gekocht. En grappig dat je in een half uur aan de andere kant van de stad bent, bij ons is dat 10 minuten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!! Een heerlijk dagje zo te lezen.
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige post! En super leuke dingen geshopt ;) gezellig!

    Hele fijne dag!! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!