dinsdag 9 april 2013

Eerste sjaaltje klaar en vilten uiltje gemaakt

En het eerste sjaaltje, gemaakt van de nieuwe wolletjes, is alweer klaar, 2 avondjes mee bezig geweest. Het is een dunne wol, en waar ik dan normaal met dubbele draad zou breien, vond ik het wel leuk om juist een "luchtig" sjaaltje te hebben die gewoon altijd om kan, dus met 1 draad gebreid. Hij krult alleen wel in elkaar.... Het zijn ook vrolijke kleurtjes en kan hem overal op dragen.

Dochterlief showt het hier even voor me!! (Wat betreft de 2 klokken... Rechts is Nederlandse tijd half 1 's nachts, links Amerikaanse tijd half 4 's middags).



Had ik een tijdje geleden al voor de juf van onze jongste een sjaal gebreid, onze oudste wilde dat graag zelf doen. Met nu de nadruk op WILDE.... Want nu heeft ze er geen zin meer in!! Daar dus gisteravond maar alvast een begin mee gemaakt, dan is die in ieder geval ook op tijd klaar!!

Vanmiddag maakte ik ook nog een uiltje van rood en groen vilt, leuk om te doen en niet veel werk. Dit is hem:



24 opmerkingen:

  1. Wat een leuke creaties weer meis!

    Enne wat goed dat jij het wel WILDE afmaken hihihihi Succes!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige dochter heb je en wat staat dat sjaaltje haar goed.
    Dat uiltje! * smelt *

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owww dat is beide mooi zeg en handig zo die klokken

    kijk ze wilde wel......maar ach je gaat hem nu gewoon maken ( vind haar erg slim whihihi)

    kijk hier eens misschien kun je er wat mee'
    http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/hobbys/brei-sjaal-zijkanten-omkrullen.288187

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx voor de tip!! Had idd kunnen dubbel breien, maar dan was het kleur verloop denk ik minder mooi... Ach, heel erg is het ook niet, het is toch meer een siersjaaltje ;-)

      Verwijderen
    2. lekker vrolijk sjaaltje...
      En die klokken echt grappig, hoef je ook niet na te denken;-) al zal het op gegeven moment voor je wel gewoon zijn!
      Ben we bebouwd naar je volgende creaties...

      Liefs Syl

      Verwijderen
  4. Leuk sjaaltje. Ik vind het juist een leuk effect hierbij dat het krult. En dat uiltje is ook erg leuk!

    Wat handig die klokken, misschien ook een idee voor vrienden van ons, die zitten vaak mis met het omrekenen van de tijden :-).

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sjaal zeg; ik vind dat kleurverloop ook erg mooi!
    En wat een lief model ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die sjaal vind ik echt ge-wel-dig! Prachtige kleuren! En ik vind het erg leuk dat het is gaan rollen want het staat heel goed! Je hebt een prachtig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi sjaaltje! En wat een leuke foto met de klokken! :) Het uiltje is zoo schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk sjaaltje!
    Je dochter showt het leuk met een big smile :-)
    Het uiltje is ook superleuk geworden!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gedaan dochter en leuk geshowd kleindochter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig die klokken en een mooie dochter natuurlijk!
    De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke sjaal! Ik vind dat juist fijn als het omkrult! En de uil is ook gaaf! Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke dochter heb jij! De sjaal is ook erg mooi. Wel zo handig met die klokken, ik hoop niet dat als jullie weer terug zijn, weer 2 klokken ophangen met verschillende tijden!
    Ik vind je uil erg mooi, ben gek op uilen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke sjaal !!
    leuke dochter !!
    en ook leuk de twee klokken, ik heb dezelfde klokken trouwens van Ikea :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx en Thanx!! ;-)

      Jaaa die IKEA is ideaal!!! Bijna alles wat we hier hebben komt bij IKEA vandaan!!

      Verwijderen
  14. Wat gezellig zo twee klokkken.


    En je uil is wonderlijk mooi gelukt. Hij komt zo uit een sprookje te stappen.

    Verder veel succes met de verkoop van je spullen en veel moed om doorheen deze drukke periode te geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi gemaakt allemaal! Die klokken zijn best wel grappig. ;)
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!