dinsdag 23 april 2013

Antwoorden op part 2!!

Er kwamen alweer enkele vragen bij jullie naar aanleiding van mijn vorige bericht living in america part 2, dus leek het me handiger die in een bericht te beantwoorden dan onder iedere reactie... :-) 

Het huis is idd belachelijk groot!! Op de begane grond hebben we de woonkamer, keuken, eetkamer, halve badkamer (wc + wastafel) en de laundryroom (waar ook onze katten 's nachts verblijven). En natuurlijk de mega garage. Boven hebben we dan 4 slaapkamers waarvan die van ons een complete badkamer en inloopkast heeft en is er nog een complete badkamer (die gebruiken de meiden).

Dan hebben we nog de basement (kelder, maar bij kelder denk ik altijd aan vochtig en muf, dat is nu niet zo). Hier is nog een woonkamer, 2 slaapkamers en een volledige badkamer. Plus nog wat extra kasten.

We 'moesten' een groot huis nemen zodat eventuele collega's die over moesten komen hier ook konden logeren. Dit is hooguit 3 keer gebeurd... Zij slapen dan in de kelder. Verder gebruik ik de kelder zo weinig mogelijk, er hangt alleen regelmatig was te drogen.

Zodra er dus collega's komen (en weer vertrekken) zorg ik dat daar ook alles schoon is. Verder wordt de ruimte daar niet gebruikt, dus hoef ik daar niet iedere keer aan de slag... Dat scheelt weer!!

En dan de schoonmaak vragen... Laat ik vooropstellen dat ik TOTAAL GEEN liefhebber ben van poetsen... Heb er geen hekel aan, maar mijn hobby is het ook niet. Maar ondanks de grootte van dit huis is het redelijk goed schoon te houden. Nadeel is dat overal vloerbedekking ligt, dat maakt het stofzuigen wel wat pittiger. (Voordeel is dat je lekkerder uit bed stapt :-) ).

Maar als je iedere dag iets doet, dan valt het best mee!! Is het goed te doen. Scheelt ook dat we hier zo min mogelijk meubilair hebben staan...

De vraag of het ons hier bevalt? Ja, eigenlijk best wel goed! Maar dat is vooral ook vanwege de prachtige omgeving! We zitten hier tussen de bergen, er staan hier prachtige (naald)bomen. De meiden vermaken zich over het algemeen prima, maar af en toe zijn er een paar dipjes. Maar dat is ook niet raar natuurlijk!!

De vraag of we heimwee hebben naar NL? Ja, ook dat hebben we!! We missen de familie en vrienden natuurlijk wel. En we (ik) missen het Nederlandse eten... Je kunt hier natuurlijk veel halen wat in NL ook wel te krijgen is, maar nasi of echt lekker brood vind je hier niet... En natuurlijk ook geen broodje kroket of frikadel... Nou vieren we as zaterdag net de Oranje school al Koninginnedag, en dan hebben ze kroketten!!! JIPPIEEEE!!!! nooit gedacht dat je zoiets zo kunt missen....

Ook kennen ze hier niet de verscheidenheid aan koeken zoals wij die kennen. Hier draait het vooral om chocoladekoekjes en donuts. Heb wel appel koekjes gevonden, maar die waren heel erg droog... Wel halen we af en toe een "Dutch applepie", eigenlijk geen idee waarom ze dit "Dutch" noemen, maar die zijn wel lekker!!

Met Oud en Nieuw hebben we de buren aan de oliebollen gezet, hebben ze ondertussen al kruidnootjes, speculaasjes en stroopwafels gegeten en dronken ze Pickwick thee. En ze vinden het allemaal erg lekker!!!

En ja, er zijn behoorlijk veel dingen in Amerika GROOT!! Niet alleen de huizen, maar ook de winkels en bijvoorbeeld de auto's. Reed ik in NL in een Suzuki Ignis (Een mini 4WD), hier rij ik in een Chevrolet Equinox. Rijdt heerlijk, maar wel groot!! Ik zal straks in NL wel weer moeten wennen aan een handgeschakelde auto, heb nu een automaat. En dat rijdt heerlijk relaxed! :-) 

Ook werd er gevraagd of er hier ook spectaculaire dingen gebeuren. Nou eigenlijk niet... Het leven hier lijkt verder heel veel op het leven in Nederland (saai hè??). Wel was hier in september in een plaats redelijk in de buurt (Puyallup, spreek uit: pjoe-ell-up) een fair. Dat was meteen gigantisch groot!! Was als het ware een pretpark met allemaal stands erbij, en als verrassing voor de meiden gingen we daar naar een concert van BTR!! Ze waren door het dolle heen!!! En met hun nog honderden gillende meiden....

Zo, dat waren eerst weer een paar antwoorden op jullie vragen! Heb je meer vragen, stel ze gerust!!

Liefs Elise

O ja, ik schrijf mijn berichten op mijn tablet, soms vindt de automatische spelling dat hij mij moet verbeteren... Zie je ergens bijvoorbeeld kies staan, dan schreef ik kids... Grrr, stomme technologie!!!! Dus niet allemaal denken dat ik niet kan schrijven ;-)

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo toch een kijkje in je Amerikaanse leventje hihihi Lijkt me toch giga gaaf eens mee te maken hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk idd om een kijkje in jouw leven te krijgen op deze manier.
    En het is een hele ervaring die je de restvan je leven met veel plezier met je mee draagt, bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook dat probleem met ipaddie, maar meer omdat mijn vingers precies wat dik zijn en ik vaak een toets ernaast typ blijkbaar
    Ik lees je verslagjes graag
    Ook al ben ik niet echt fan van de VS, toch lijkthet leven mij daar wel gezellig
    En je verslagjes kloppen wel met mijn erwachtingen, zo een tweede woning in de kelder is dus echt, en niet alleen in de feuilletons
    Hoe leer je daar mensen kennen?
    Groetjes
    Vee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk om te lezen! Een hele ervaring lijkt me en geweldig om mee te maken en dan straks weer lekker naar familie en vrienden toe.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt amerikaans ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen joh, over leven in Amerika. Mij lijkt het ook wel wat, gewoon om daar een poosje te wonen. Al denk ik dat ik, net als jij, toch wel heimwee zou krijgen naar Nederland en dan vooral de Nederlandse lekkernijen.

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat, het lijkt mij een heel bijzondere ervaring!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk te lezen! En wat ipad en woordvulling betreft, je kunt dat uitzetten hoor, zie instellingen en verder.
    Xx De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!