dinsdag 30 april 2013

Koninginnedag 1 jaar geleden...

Vorig jaar zaten we met Koninginnedag in onze stacaravan op Ameland. Een plek waar we heerlijk genieten en tot rust komen.

's Ochtends was ik al vroeg wakker, ik werd met een vreemd gevoel wakker en kon niet meer in slaap komen. Dus maar uit bed gegaan... Maar wat moet je zo vroeg doen?? Manlief en de meiden sliepen nog en dat wilde ik graag zo houden! Dus maar op een bankje gaan zitten en met het geluid van mijn telefoon uit maar spelletjes gaan spelen op mijn telefoon. 

Het rare onbestemde gevoel ging maar niet weg... En ineens zie ik mijn telefoon overgaan, het zijn mijn ouders. Meteen dacht ik dat er iets met mijn oma zou zijn, zij is al 84 en niet alles gaat even lekker met haar...

Ik neem op en krijg te horen: 'niet schrikken'... Je broer heeft vannacht een hartaanval gehad... En dan ben je stil.... Dit verwacht je helemaal niet, hij is 41!!! Met spoed is hij 's nachts naar Leeuwarden gebracht en werd meteen gedotterd. Gelukkig waren ze er op tijd bij!!

We hoefden niet meteen naar huis te gaan, konden rustig op Ameland blijven... Dat werd nog gezegd. Na het telefoontje drong het pas echt tot me door en begon ik te huilen. Dat was dus het onbestemde gevoel wat ik had... Manlief toch maar wakker gemaakt om alles te vertellen.

Die dag nog wel de rommelmarkt over geweest, maar 2 dagen later toch naar huis gegaan. Ik wilde graag naar het ziekenhuis naar mijn broer toe!!

Nu gaat het hartstikke (wel een verkeerd woordgebruik...) goed met mijn broer. Tuurlijk, hij blijft voor de rest van zijn leven hartpatiënt, maar ik ben zeer dankbaar dat hij er nog is!!! Vandaag nog even gebeld en hem gezegd vannacht toch vooral maar gewoon te gaan slapen en geen rare streken uit te halen...







 Love you lieve broer!!!



Wens ik iedereen een heel fijne Koninginnedag en K(r)oningsdag toe!!! Weet nog niet of ik er vannacht voor mijn bed uit ga....


12 opmerkingen:

  1. Ach .. Wat een verhaal weer ... En wat bijzonder dat je het aanvoelde . Dat laat toch wel zien hoe sterk jullie band is . Gelukkig gaat het nu goed met hem ; heeft hij toch een lieve beschermengel bij zich .
    Knuffels voor jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef, wat bijzonder dat je al zo een raar gevoel had. Gelukkig is het goedgekomen. Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heel bijzonder dat je het hebt aangevoeld.
    Gelukkig is het goed afgelopen !
    Ik weet ook nog niet of ik ga kijken naar de kroning.
    Wil vandaag de vrijmarkt over en een terrasje pakken.
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar weer familie banden kunnen toch heel speciaal zijn.
    Geniet van deze dag ,
    liefs diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag vieren jullie dus dat hij het een jaar geleden heeft overleefd!!
    Geniet van deze mooie zonnige dag.
    Liefs Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het goed is afgelopen!
    Fijne dag alvast en voor nu een goede nacht!

    Liefs,
    Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poeh, op dat soort telefoontjes zit natuurlijk niemand te wachten! Wat een geluk dat hij goed geholpen is. Met recht een dag met een gouden randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig is het goed gegaan...zo bijzonder dat je het voelde :):) X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goed dat het allemaal zo afliep! dat kan wel even schrikken zijn! Hij was wel nog jong...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Owww...wat een verhaal! Raar zo een gevoel op voorhand... Goed dat het goed is afgelopen!
    liefs
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heftig verhaal zeg...
    Maar gelukkig dat het zo goed is afgelopen!

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hans Harmelink (big brother)14 mei 2013 om 23:51

    Hey zusje, hier dan een berichtje van mij, 'het slachtoffer' in dit verhaal. Het gaat gelukkig idd heel goed met me, ook omdat ik voor de 'attack' een heel goede conditie had. Nu papa min of meer hetzelfde beleefd reageer ik misschien daardoor wat rustiger: ik herken er veel in. Zie da het intussen beter met hem gaat, maar ook dat hij wel wat angstig is voor de katheterisatie en mogelijk dotteren. Je weet niet wat je als patient verwachten moet/kan, maar ik weet dat je je na de behandeling weer heel wat prettiger voelt. Komt allemaal goed hier, als je terug komt is papa vast en zeker met de revalidatie aan de gang en een stuk energieker dan nu. We redden het hier wel, dus geniet van de laatste weken daar in de USA en dan pikken we je - allemaal- weer op op Schiphol. We'll keep in touch!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!