zaterdag 16 november 2013

Van broek naar tas!

Gisteren liep ik even naar de buren verderop om iets te overleggen voor het volleybal. Hun oudste dochter zit bij mijn oudste in het team en ik train hun beide dochters ook. 

Nu bleek dat de beide buurdames gisteren met de fiets waren gevallen op weg naar huis, en dat de oudste haar broek op de knieën compleet kapot was gegaan. Ook haar knie is flink kapot en gekneusd... 

Ik zei gisteren, oh daar kan ik misschien nog wel een knikkerzakje van maken...

Maar eenmaal thuis met de broek bedacht ik me dat een tas misschien wel veel leuker zou zijn. Zo zou ze dan ook nog wat aan haar broek hebben!!

En zo geschiedde! Gisteravond nog de broek in de was gedaan en op de kachel laten drogen, vanmiddag de broek verknipt.

Ik knipte net onder het kruis en de kontzakken, zodat die zakken nog bruikbaar waren. Van de achterkant van de 'benen' knipte ik stroken voor de schouderband en aan de binnenkant kwam als voering een leuk uilenstofje.

En dit is het resultaat!!



Ik had niet gedacht dat het nog zo lastig zou zijn, omdat een groot deel natuurlijk al klaar is, maar toch viel het wel een beetje tegen Maar gezien mijn geringe naai-vaardigheid, ben ik heel tevreden!! 

En belangrijkste, mijn buurmeisje was er heel blij mee!!!

9 opmerkingen:

  1. Het is heel erg leuk geworden!! Hopelijk zijn de buurdames van de schrik bekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze zijn vandaag lekker samen met hun moeder wezen winkelen! Nieuwe broeken.... haha!!

      Verwijderen
  2. Wat leuk gedaan zeg! Vervelend zo'n valpartij, maar op deze manier er toch iets moois aan overgehouden. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat leuk gedaan zeg! Een kleine pleister op de wonde zo:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van je. Dit is zeker een pleister op de wonden. Ik weet hoe makkelijk het lijkt maar toch best moeilijk is. Hier is mijn broek tas nog steeds niet af (bloos)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien word je er best handig in. Leuk resultaat hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, je wordt steeds handiger met de naaimachine!! De tas is echt leuk geworden.
    Liefs Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh tof zeg zo'n leuke gerecyclede tas!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!