donderdag 6 juni 2013

Rapporten en schoolstuff

Vandaag even niet inpakken (is het ook veel te warm voor pffff), maar bezig met de rapporten voor de kids. Deze krijgen ze aanstaande zaterdag mee. Nog 2 schooldagen voor de Oranjeschool en dan is ook dit schooljaar weer voorbij!


Een schooljaar waarin ik voor het eerst juf was en wat vond ik het leuk om te doen!!! Zo leuk om kinderen de Nederlandse taal te leren! En vooral leuk om te zien hoe ze het oppakken en groeien in hun spraak en taalbeheersing!!

Dit werk zal ik zeker wel gaan missen! Leuke collega`s, leuke kinderen en leuke ouders. Eigenlijk dus alleen maar leuk!!!

Toch weet ik nog niet of ik hier straks in Nederland mee verder wil gaan... Ik heb nu een klasje gehad van 6 (eerst 7) kinderen die je alleen de taal leert en alles wat daarbij hoort, zoals spelling, lezen, woordenschat en een stukje Nederlandse cultuur. Dus geen dingen als rekenen, geschiedenis, gym etc. Op een "gewone" Nederlandse school heb je een klas van 20-30 leerlingen, die je 5 dagen in de week op alle vlakken dingen moet gaan leren. Geen idee nu of ik dat ook leuk zal vinden... Maar eens even goed over nadenken....

Gelukkig heb ik verder alle schoolspullen al in dozen gedaan en kan dat zaterdag mee naar school, zodat mijn opvolgster het mee kan nemen. En zal ik haar vandaag veel van mijn bestanden mailen of op een stickje zetten. Dat laastse lijkt me handiger.... En zal ik meteen de gegevens doormailen naar de juf van groep 5, zodat zij de informatie heeft over de kinderen die volgend jaar in haar groep komen.

Genoeg te doen dus vandaag!! En mocht ik tijd over hebben, dan ga ik weer verder met inpakken en spullen apart zetten voor de volgende garagesale!

6 opmerkingen:

  1. Zo gaaf dat je op de Oranjeschool les hebt gegeven, lijkt me een hele leuke ervaring :) Hele fijne laatste dagen, en ook veeeel succes met al het inpakken!!

    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das zeker een groot verschil met Nederland!
    Hoe dan ook deze leuke ervaring heb je in the pocket meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lijkt me dat leuk zeg. Ik zou zeggen geniet zaterdag er nog even van. Een ding weet je zeker deze ervaring nemen ze nooit van je af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat zal wel weer wennen zijn straks in Nederland. Gewoon je hart volgen, dat is het beste wat je doen kan.
    Succes met het inpakken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je de kinderen de Nederlandse taal leerde,pfff 30 kinderen,wat veel haha,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gek idee weer afscheid nemen na een jaar. Weer begin van een nieuwe periode...
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!