donderdag 15 augustus 2013

Tijdens de vakantie...

... heb ik veel gebreid. Heel veel! Heerlijk ontspannend en aangezien ik vanwege het gips niet naar het strand of zwembad kon, kon ik lekker doorgaan. Maar ook trof ik nog een winkel op Ameland die Zpagetti verkocht. Dus ben, ik samen met mijn vriendin, aan het haken geslagen! Aangezien we allebei niet kunnen haken, hielden we het eerst maar simpel.... en begonnen we aan het haken van een (zomer)sjaaltje.

Ook breide ik van Zpagetti een sjaaltje op mijn hand. Het sjaaltje werd daardoor een stuk soepeler dan de gehaakte versie, maar ik weet nou eigenlijk niet welke ik mooier vind...


 Op de foto rechtsboven zie je de 2 verschillende versies met dezelfde
Zpagetti. Welke vinden jullie mooier, links of rechts??

Linksonder gehaakte Zpagetti-sjaals
Midden onder gebreide wollen sjaals
Rechtsonder gebreide wollen kolsjaal met een draai (heeft een
bepaalde naam maar die weet ik niet meer...)

Het roze-witte kussentje breide ik voor de jongste voor op
haar kamer. Het kussentje linksonder was een eerste probeersel
en ligt op de bank in de woonkamer. Het "bonte" kussen maakte ik voor de katten en is gemaakt van fleece stof.

Verder maakte ik nog een stempel en ging ik ook nog naar "Het Smederijtje" in Buren op Ameland. Daar ben ik 1 keer eerder geweest en ben ik begonnen met mozaïeken. 

De bloemen stempel en de gemozaiekte libelle

Vanmorgen gingen de meiden uit logeren bij hun nichtjes en neefje, dus zijn we even een paar daagjes alleen. Ik ben bezig een hobbykamer in te richten, dus daar kan ik mooi nu mee bezig! En natuurlijk de voorbereidingen doen voor mijn verjaardag!!

Vergeten jullie de verjaardags give away niet?? Je kunt nog meedoen!!



12 opmerkingen:

  1. wauw, wat heb je veel gemaakt!!!
    Heel erg mooi gedaan allemaal meid .
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!
    Ik ben ook naar ameland geweest!
    Waar heb je die bol gekocht?? Welke winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Zpagetti kocht ik daar bij de Primera, ze verkoopt heel veel wol en garen! Dus mocht je nog eens naar Ameland gaan... :-) In Hollum zit trouwens ook een wolwinkeltje, genaamd De Linnenkamer. Daar hebben ze dan alleen weer geen Zpagetti... maar wel mooie andere wol!

      Verwijderen
  3. Leuk allemaal zeg!
    Vooral de colsjaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, je hebt niet stilgezeten zeg, helemaal leuk.
    En wat die sjaals betreft, ik vind die groffe het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk leuk leuk,ik vind die colsjaal leuk voor straks in de winter,maar die rechtse vind ik ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een SUPER leuke dingen heb je gemaakt!! Vooral die libelle, echt mooi!!
    Succes met je hobbykamer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent flink bezig geweest meis! Geweldig!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker bezig geweest dus. Leuke sjaaltjes allemaal. De kyssen zijn ook schattig. Ben benieuwd naar je hobbykamer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Elise,

    Wil ik je een kaart sturen en nog een pif waar ik maar steeds geen tijd voor had om te maken maar hij is nu echt klaar om opgestuurd te worden, ben il je adres kwijt o) dus zou je het me nog eens willen doormailen.

    Een hele fijne verjaardag meid en geniet er lekker van met dit mooie weer :)

    (santje70@gmail.com)

    Liefs Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!