vrijdag 15 februari 2013

Loom-knitting

In mijn profiel zie je staan dat ik van loom-knitting hou...

Voor de mensen die dit niet kennen, dit is breien zonder breinaalden! Ik zal proberen binnenkort een foto te plaatsen van de looms (spreek uit: loeoem) die ik nu heb. Als iemand me kan uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen op mijn blog... dan zal het al een heel stuk makkelijker gaan!!.

Met deze looms kunnen mensen die niet met gewone breinaalden kunnen breien (IK dus :-) ) toch leuke dingen breien! Zo ben ik begonnen met 1 loom en 1 bol wol....(mijn gedachte was: mocht het niet lukken, dan ben ik er tenminste niet zoveel geld aan kwijt hihi). Al gauw had ik de smaak te pakken en in een paar uur was mijn eerste (simpele) sjaal klaar!!

Ik had er veel plezier aan dus heb ik de volgende dag meteen meer wol gekocht!! Daaruit maakte ik een "infinity scarf" die ik 4 keer om kan slaan. Heerlijk warm, ik woon er bijna in!! 

Ondertussen heb ik nog sjaals gebreid voor mijn beide dochters!!

Hier in Amerika ga ik naar 2 craftstores (handwerk winkels), Michaels en JoAnn om mijn wol te kopen. Op een zondag ging ik wederom naar Michaels en kreeg ik de vraag waar ik de sjaal had gekocht... Verteld dat ik deze zelf had gemaakt en ik kreeg allemaal complimenten! Leuk!! Bij de kassa werd me gevraagd of ik ze ook verkocht... Ehhhh nee, ik zou niet weten waar...

Misschien ga ik ze nog verkopen, eerst maar gewoon lekker verder breien!!!

Groetjes Elise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen!